Patērētāja atteikuma tiesības

Sākums

-

Patērētāja atteikuma tiesības

8. Patērētāja atteikuma tiesības

8.1. Pircējam – fiziskai personai ir tiesības vienpusēji izmantot atteikuma tiesības un atkāpties no vietnē stamars.lv noslēgtā preču pirkuma līguma. Atteikuma tiesības var tikt izmantotas tiesību aktos, šajos Noteikumos un citos attiecināmos stamars.lv izdotajos nosacījumos noteiktā kārtībā. Atteikuma tiesības var izmantot tikai Pircējs, kurš atbilstoši tiesību aktiem atzīstams par patērētāju, tas ir fiziska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties vai ir iegādājusies preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tā saimniecisko vai profesionālo darbību. Pircējam – juridiskai personai atteikuma tiesības ir atrunātas savstarpēji noslēgtā līgumā.

8.2. Pircējam ir tiesības atteikties no pasūtītās preces 14 dienu laikā, par to paziņojot stamars.lv klientu apkalpošanas daļai , vai rakstot e-pastu uz market@stamars.lv Pircējs var iesniegt brīvas formas paziņojumu, kurā norādīts Pircēja vārds, uzvārds, kontakttālrunis, pasūtījuma datums un prece/pakalpojums attiecībā uz kuru Pircējs ir izmantojis atteikuma tiesību.

8.3. Pircējs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas laikā līdz preces atgriešanai Pārdevējam.

8.4. Uzsākot iegādātās preces lietošanu, jūs apliecinat, ka tā atbilst pasūtītajai un vairs nevar tikt atgriezta.

8.5. Pircējs ir atbildīgs par tiešajām izmaksām, kas saistītas ar šādu preču atgriešanu.

8.6. Kārtība kādā preces tiek atgrieztas un kā tiek atmaksāta nauda aprakstīta sadaļā Līgumam neatbilstošu preču atgriešana.

8.7. Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:

  • pilnībā ir pabeigta pakalpojuma sniegšana, kura tika uzsākta pirms atteikuma tiesību termiņa beigām, ja Pircējs ir skaidri piekritis un apliecinājis, ka viņš zaudēs atteikuma tiesības no dienas, kad līgums par pakalpojuma sniegšanu būs pilnībā izpildīts. Šis noteikums neattiecas uz līgumiem, ja līguma priekšmets ietver gan preci, gan pakalpojumu;

  • prece tiek izgatavota pēc Pircēja norādījumiem vai prece ir nepārprotami personalizēta;

  • Pircējs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;

  • prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;

  • Pircējs ir pieprasījis Pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ierasties un veikt steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus. Ja Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs, ierodoties pie Pircēja, sniedz papildu pakalpojumu vai piegādā preces, kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus, atteikuma tiesības ir piemērojamas minētajiem papildu pakalpojumiem vai precēm;

  • citos 20.05.2014. g. Ministru kabineta noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” paredzētajos gadījumos.

8.8. Preces no kurām Pircējs ir atteicies un kuras ir tikušas piegādātas, ir jāatgriež 14 dienu laikā no to saņemšanas dienas. Atgriežot preces, tām ir jābūt oriģinālajā iepakojumā, neatvērtām. Precēm nedrīkst būt norautas vai sabojātas etiķetes, aizsargplēves u.tml. Preces jāatgriež pilnā to komplektācijā un kopā ar tām pievienotajām lietošanas instrukcijām u.tml. Ja Pircējs nevar nodrošināt šīs prasības, stamars.lv patur tiesības Pircējam neizmaksāt naudu par atgrieztajām precēm.

9. Līgumam neatbilstošu preču atgriešana

9.1. Pircējs- juridiska persona neatbilstošu preču atgriešanu piesaka kārtībā, kāda noteikta pušu noslēgtā līgumā, bet, ja tāda nav, tad neatbilstošas preces atgriešana tiek pieteikta Noteikumos minētajā kārtībā.

9.2. Pircējs - fiziska persona pieteikumu par neatbilstošas preces atgriešanu piesaka Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un šajos Noteikumos turpmāk noteiktā kārtībā.

9.3. Ja Pircējs pēc pasūtījuma saņemšanas, bet ne vēlāk kā preces garantijas termiņā, ir konstatējis, ka prece ir bojāta un/vai sliktas kvalitātes, Pircējs raksta pieteikumu stamars.lv klientu apkalpošanas daļai uz e-pastu market@stamars.lv, detalizēti aprakstot preces bojājumu un pievieno fotogrāfiju ar bojāto preci.

9.4. Precēm, kurām ir garantijas termiņš un ir konstatēts preces defekts (kurš nav radies neatbilstoši lietojot vai glabājot preci), Pircējs var atgriezt garantijas termiņa laikā.

9.5. Preces Pircējs uz sava rēķina atgriež, nosūtot vai nododot uz Stamars SIA adresi Pakalniešu iela 7, Rīga, LV-1024. Preču nodošana ir iespējama darba dienās no 10:00 līdz 17:00 pirms tam vienojoties ar Pārdevēju par atgriešanas laiku. Vienojoties ar Pārdevēju, preces var tikt nodotas Pārdevēja pārstāvim (kurjeram).

9.6. Pircēja sūdzības tiek izskatītas 15 (piecpadsmit) dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas. Ja objektīvu iemeslu dēļ minētajā termiņā nav iespējams atbildēt uz Pircēja sūdzību, Pārdevējs nekavējoties rakstiski informē par to Pircēju, norādot pagarinājuma nepieciešamību un saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks sniegta.

9.7. Pircējs ir atbildīgs par preces vērtības jebkāda veida samazināšanos, ja prece ir izmantota tādā veidā, kas nav savienojams ar labas ticības principu, tai skaitā izmantota citā nolūkā, nevis preces īpašības vai darbības noskaidrošanai. Netiek pieņemtas lietotas preces, preces, kuras higiēnas apsvērumu dēļ nevar pieņemt atpakaļ, jo to iepakojums ir atvērts, preces kuras nav pilnīgā komplektācijā, kā arī prece, kuru bojājumi ir radušies Pircējam neatbilstoši glabājot preci. Preces jāatgriež atbilstoši iepakotas oriģinālajā iepakojumā un pilnā komplektācijā. Ja prece neatbilst minētajam, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt preci, kā arī neatmaksāt Pircēja par preci samaksāto naudu.

9.8. Pircējs var vienoties ar Pārdevēju par preču apmaiņu pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem. Prece apmaināma vai tās neatbilstība līguma noteikumiem novēršama bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā, neradot neērtības jums.

9.9. Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt jūsu iespējas izmantot preci, jūs nevarat prasīt, lai Pārdevējs atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu.

9.10. Ja Pārdēvējs nevar izpildīt līgumu tādēļ, ka pasūtītās preces nav pieejamas, viņš par to informēs jūs un atmaksās jums visu veikto iemaksu ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs saņēmis jūsu pasūtījumu.

9.11. Preču, kuras Pircējs, izmantojot atteikuma tiesības vai sakarā ar preču neatbilstību līgumam, noteiktā kārtībā ir atgriezis atpakaļ Pārdevējam, cenu Pārdevējs atmaksā Pircējam, trīsdesmit dienu laikā pēc preces pieņemšanas, pārskaitot uz kontu no kura veikta preces apmaksa.

9.12. Preču atgriešanas izdevumus, izņemot ja tiek atgrieztas līguma noteikumiem neatbilstošas preces, sedz Pircējs.

9.13. Ja netiek piegādāta kāda no pasūtītajām precēm, tās vērtība tiek atlīdzināta ar pārskaitījumu Pircēja klienta profilā norādītajā kontā 3-5 darba dienu laikā. Informācija par naudas atgriešanu tiks nosūtīta uz Pircēja klienta profilā norādīto e-pasta adresi.